Roskilde Festival x KEEN: Et skridt mod en grønnere festivalsæson

Roskilde Festival x KEEN: Et skridt mod en grønnere festivalsæson

Bæredygtighed, fællesskab og fodfæste hele vejen

To brands, der begge har en stærk vision for en mere ansvarlig fremtid, er gået sammen: Roskilde Festival og det anerkendte skobrand KEEN lancerer et nyt partnerskab med afsæt i fælles værdier – miljøansvar, aktivt fællesskab og etisk handling.

Samarbejdet centrerer sig om Hyperport H2-sandalen, en stilfuld og slidstærk festivalsko, der er designet til at kunne klare lange dage, campfest i støvet og regn på teltpladsen.

Consciously Created – med omtanke hele vejen

KEEN arbejder ud fra deres "Consciously Created"-princip, hvor hvert element i skoens design og produktion er valgt med omtanke. Det betyder:

  • PFAS-fri siden 2018 – ingen “forever chemicals”
  • Upcycled materialer – fx stropper lavet af genbrugte plastikflasker
  • Lang holdbarhed og høj komfort – så du kan bruge dem år efter år
  • Miljøcertificeret læder og kemikaliefri lugtkontrol

Ligesom Roskilde Festival arbejder KEEN ud fra en aktiv ansvarlighed, hvor bæredygtige valg er en naturlig del af DNA’et. Sammen deler de et fælles mål: at gøre det nemmere at træffe kloge valg – også når det gælder fodtøj.

Hyperport H2-sandalen forener funktion og frihed med let vægt, fleksibel pasform og Aquagrip-sål, så du står fast – uanset om du danser i regnen eller løber fra camp til Orange Scene. Derfor er den som skabt til Skandinaviens festivaler og da den kan klare både mudder, vand og varme. Med hurtigsnørring, vaskbart design og holdbare materialer er Hyperport H2 klar til at blive brugt igen og igen.

KEEN og Roskilde Festival tror på, at små valg skaber store forandringer – og at komfort og ansvarlighed sagtens kan gå hånd i hånd. Med dette samarbejde inviterer vi dig til at tage del i en grønnere, mere bevidst – og stadig helt fantastisk – festivalsæson.

God festivalsæson!

Tilbage til blog