FAQs

ORDRE & BETALING

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har modtaget en ordrebekræftelse?

Har du ikke modtaget en
ordrebekræftelse pr. mail, efter du har placeret dit køb, bedes du først og fremmest tjekke din indbakke for uønskede/reklame mails, da vores ordrebekræftelser desværre nogle gange ender der. Hvis den slet ikke er til at finde, bedes du kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk, som vil hjælpe med at sende en ny.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge?

Vi godtager i øjeblikket VISA, VISA/Dankort, MasterCard, Google Pay, Apple Pay eller MobilePay som betalingsmiddel.

Hvornår trækker I pengene for min ordre fra min konto?

Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet hæves først på dit betalingskort, når varerne sendes fra vores lager.

Såfremt at vi ikke kan levere hele din ordre, trækker vi naturligvis kun pengene for de varer, vi rent faktisk kan levere.

Hvad gør jeg hvis min størrelse er udsolgt?

Hvis du ønsker at bestille en størrelse der er udsolgt på webshoppen, kan du kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk, som kan informere om fremtidig lager eller henvise til nærmeste forhandler.

Har i en fysisk butik jeg kan shoppe hos?

Hvis du ønsker at købe dine Keen i en fysisk butik, kan du kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk, som kan henvise til nærmeste forhandlere.

FRAGT & LEVERING

Hvor kan jeg tracke min ordre?

Når din ordre er pakket på vores lager, modtager du en mail med et tracking link, så du nemt kan følge med i leveringen af din ordre. Hvis du ikke modtager denne mail, kan du kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk, som vil hjælpe med at sende en ny.

Hvor lang leveringstid har i?

Vi leverer din ordre indenfor 1-3 hverdage.

Hvad koster levering?

Vi tilbyder fragtfri levering til danske pakkeshops på ordrer over 500 kr.

Danske fragtpriser / levering til DK:

Beløb mindre end 500 dkk = kr. 39,- til pakkeshop

Beløb større end 500 dkk = fri fragt til pakkeshop

Beløb mindre end 500 dkk = kr. 79,- til hjemmelevering/erhverv

Beløb større end 500 dkk = kr. 49,- til hjemmelevering/erhverv

Levering i juletiden

Du kan forvente forlænget leveringstid op til jul samt mellem jul og nytår.

Bestil dine varer senest onsdag den 18. december inden kl. 15 for at sikre levering inden juleaften.

RETURNERING & REKLAMATION

Hvordan returnerer jeg min ordre?

Returneringer er skadelige for miljøet, så vi vil gerne hjælpe dig med at undgå dem. Vi forstår, at dette ikke altid er muligt. Køb foretaget på KEENs hjemmeside kan returneres inden for 30 dage. Hvis du mod forventning skulle ønske at returnere din ordre, kan dette gøres nemt ved brug af det vedlagte returlabel. Det koster 49 kr. at anvende returlabelen. Beløbet bliver fratrukket salgsbeløbet ved tilbagebetaling. Husk at vedlægge følgesedlen i returforsendelsen, så vi kan behandle din retur hurtigt og problemfrit.

Vi gør opmærksom på, at det er ikke acceptabelt at returnere varen uden at den originale skoæske er pakket ind. Hvis skoæsken er ødelagt, kan dette medføre en værdiforringelse, som du vil blive holdt ansvarlig for.

Vælger du at returnere din ordre uden at anvende det vedlagte returlabel, bærer du selv risikoen for pakken/varerne indtil vi modtager den. Alt returnering skal ske til adressen:

Vernon Sport
Brydehusvej 30A, Port N
2750 Ballerup
Danmark

Hvordan skal jeg indpakke min retur?

Vi vil bede dig om at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den.

Vi gør opmærksom på, at det ikke er acceptabelt at returnere varen uden at den originale skoæske er pakket ind. Hvis skoæsken er ødelagt, kan dette medføre en værdiforringelse, som du vil blive holdt ansvarlig for.

Hvornår må jeg senest returnere min ordre?

Vi tilbyder 30 dages returret fra den dag du modtager ordren.

Hvornår bliver jeg tilbagebetalt for min retur?

Vi tilbagebetaler beløbet indenfor 14 dage fra vi modtager varen retur på vores lager.

Hvordan ombytter jeg til en anden størrelse?

Hvis du ønsker en anden størrelse, skal du returnere varen du ønsker at sende retur, og placere en ny ordre på den ønskede størrelse. Vi tilbagebetaler beløbet for den returnerede varer indenfor 14 dage fra modtagelsen på vores lager. 

Hvad koster det at returnere min ordre?

Returneringer er skadelige for miljøet, så vi vil gerne hjælpe dig med at undgå dem. Vi forstår at dette ikke altid er muligt at undgå. Hvis du mod forventning skulle ønske at returnere din ordre, kan dette gøres nemt ved at benytte vores vedlagte returlabel. Det koster 49 kr. at benytte vores returlabel. Beløbet fratrækkes salgsbeløbet ved tilbagebetaling.

Du kan også vælge selv at returnere din ordre til os. Her bærer du selv risikoen for pakken/varerne indtil vi modtager den retur på vores lager.

Hvordan reklamerer jeg over et produkt?

Hvis du mener, at din modtaget vare har fejl eller mangler, skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk. Hertil bedes du fremsende billeder af fejlen og dokumentation for, at varen er købt hos os i form af din ordrebekræftelse, samt tydelig beskrivelse af, hvad problemet ved varen er. Vores kundeservice vil vurdere om det er nødvendig at vi får den reklamerede varer retur.

Hvor længe kan jeg reklamere?

Når du handler på keenfootwear.dk, har du altid 2 års reklamationsret. Hvis du mener, at din vare har en fejl eller mangel, skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice på keenfootwear@vernon.dk.

En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Returnering af julegaver

Vi har i anledning af julen forlænget vores returperiode.

Derfor kan du returnere pakker, der er købt i perioden fra den 22. november 2024 til den 31. december 2024, frem til den 31. januar 2025.

PRODUKTINFORMATION

KEEN teknologi

Vores KEEN sko og sandaler har flere egenskaber, end hvad øjet ser ved første øjekast.

Hvis du ser nærmere på vores sko, vil du kunne finde forskellige ikoner, der hver især indikerer en teknologi, som er brugt til netop denne model.

Hver af disse teknologier har til formål at give modellen specifikke egenskaber, der gør dem egnede til deres formål. På alle vores produktsider vises de anvendte teknologier i specifikationerne, så du ved hvilke teknologier der er anvendt på det viste produkt. Du kan lære mere om de forskellige teknologier her: KEEN TEKNOLOGI

Hvordan finder jeg min rigtige størrelse?

Er du i tvivl om hvilken størrelse du skal bestille, kan du følge vores størrelsesguide her: LINK TIL STØRRELSESGUIDE

Hvad er forskellen mellem EVA og PU?

KEEN mellemsåler er fremstillet af enten EVA eller PU materialer. Begge giver fremragende komfort, men der er vigtige forskelle mellem de to.

PU (Polyurethan)
PU er et organisk polymer kendt for sin modstandsdygtighed og evne til at modstå kompression. Det er en smule tungere med en højere densitet, men udmærker sig i fodtøj, når det kommer til holdbarhed. PU giver dig komfort selv efter "det millionte skridt".

EVA (Ethylen-vinylacetat)
EVA er et syntetisk polymer kendt for sin overlegne stødabsorbering. Det er et letvægtsmateriale, der stadig opretholder fremragende stødabsorbering. På grund af dets lavere densitetsstruktur kan EVA komprimere over tid, hvilket betyder, at det vil begynde at yde mindre støtte efter længere tids brug. EVA giver dig en suveræn letvægtskomfort.

Hvad er forskellen på waterproof, water-resistant og water-repellent?

Waterproof: uigennemtrængelig for vand.

Water-resistant: evnen til at modstå vandindtrængning i nogen grad, men ikke helt.

Water-repellent: ikke let gennemtrængelig for vand, som følge af overfladebehandling, der beskytter mod vand.

Alle KEEN-produkter, der har enten en KEEN.DRY®-membran eller en anden membran, er vandtætte.

VEDLIGEHOLD & PLEJE

Hvordan vedligeholder jeg mine KEEN bedst?

Vaskeanvisninger til sandaler

Alle KEEN vandsandaler (både i læder og polyester webbing overdel) kan maskinvaskes på et skånsomt program i koldt vand med et mildt vaskemiddel. Vi anbefaler at lade dem lufttørre. Vi har gjort en stor indsats for at udvikle læderoverdele, der ikke sprækker, krymper eller strækker sig ved vask.

Pleje af vandtætte sko

For at forbedre produktets ydeevne, anbefaler vi at rengøre dit fodtøj i koldt vand med mild sæbe eller vaskemiddel, og derefter lade det lufttørre uden varme.

Jeg har lige købt jeres vandafvisende sko, har de brug for ekstra beskyttelse?

Vandtætning er ikke nødvendig i starten, men efter noget brug anbefaler vi at behandle dine sko med en silikonebaseret vandafvisende spray som Nikwax for at holde støvlerne beskyttede og pletfri. Derudover foreslår vi at anvende sprayen hver tredje måned.

Jeg har lige købt jeres vandtætte sko med KEEN DRY MEMBRANE, har de brug for ekstra beskyttelse?

KEEN DRY MEMBRANE har ikke brug for behandling for at forblive vandtæt. Hvis du ønsker at behandle dine sko med en vandafvisende spray eller voks, der er egnet til overmaterialet, skal du dog huske, at denne behandling vil påvirke åndbarheden af KEEN DRY MEMBRANE. Vi anbefaler at lade skoene luftes regelmæssigt med indlægssålerne taget ud.

Pleje af læder

Vi har omhyggeligt udvalgt læderoverdele, der er designet til at holde. Men hvis du bruger dine KEEN dagligt, vil de ikke altid være fri for ridser og snavs. Vi anbefaler at bruge en nubuck læderrens og conditioner som Nikwax eller Saddle Soap. Disse produkter kan findes online og hos de fleste skoforhandlere.

Pleje af syntetiske materialer

Vi anbefaler at rengøre disse produkter med mild sæbe og koldt vand. For at fjerne overskydende snavs eller til pletvask kan du bruge en stiv børste eller en blød klud. Lad skoene lufttørre uden varme.

Pleje af uld og canvas

Uldsko skal rengøres med let børstning. Hvis de virkelig er snavsede, skal du bruge en pletfjernende skum og derefter børste dem. Vær venlig ikke at putte uldsko i vaskemaskinen.

Til canvas anbefaler vi forsigtigt at børste skoen med en blød, fugtig svamp for at fjerne løst snavs. Pletter skal behandles straks med en mild rengøringsmiddel. Ligesom uld anbefaler vi ikke maskinvask.

Pleje af mine indlægssåler/fodbed

Efter længere tids brug anbefaler vi, at du fjerner indlægssålen, vasker den i hånden med en blød klud og mildt vaskemiddel, og derefter lader den lufttørre uden varme. Vær venlig ikke at maskinvaske.

Hvad kan jeg gøre ved lugt i skoene?

Hvis dine sko lugter mærkeligt, kan du tage indersålerne ud og gnide tea tree æterisk olie ind i den øverste foring af skoen og på indersålerne. Du kan også prøve Odour Eaters Powder, som påføres direkte indeni skoene efter brug. Hvis dine sko ikke har en aftagelig indersål, kan du vaske indersiden af skoen i hånden med et mildt rengøringsmiddel.

Hvis dine KEEN vand sandaler lugter mærkeligt, kan du maskinvaske dem med mildt vaskemiddel i koldt vand på et skånsomt program. Lad derefter dine sandaler lufttørre væk fra direkte sollys. En anden mulighed er at vaske dine sandaler i hånden i vasken med NikWax Base Wash, et lugtfjernende produkt til syntetiske materialer, der anvendes i udendørsudstyr. Når sandalerne er rene og tørre, kan du gnide tea tree æterisk olie ind i den øverste foring og indersål for ekstra hjælp.

  • Fri fragt over 500 kr.

    Vi vil så gerne levere dine nye sko hurtigt og nemt. Vi tilbyder derfor fri fragt på alle ordrer over 500 kr., og levering inden for 1-3 dage.

    Læs mere om levering 
  • KEEN Support

    Vi er her for at hjælpe dig! Har du spørgsmål til vores produkter, ordreplacering eller andet kan du kontakte os via vores kontaktformular.

    Kontaktformular 
  • PFAS-fri siden 2018

    Vi ønsker at have en positiv indvirkning på verden uden at efterlade et varigt aftryk. Derfor er alle vores sko, støvler og sandaler fremstillet uden PFAS.

    Læs mere om hvorfor 
1 af 3